Przejdź do głównej zawartości

Kasza Bulgur - co to takiego

Kasza Bulgur to kasza otrzymywana z pszenicy durum -  a więc najbardziej wartościowej odmiany pszenicy. Powstaje z suszonych i gniecionych ziaren. Dla nas może być nowością, jednak mieszkańcy Bliskiego Wschodu znają ją już od ponad 4000 lat! Jest bezkonkurencyjnie lepsza zarówno od kaszy manny jak i kaszy kuskus.

Jest świetnym źródłem błonnika - posiada go nawet dwa razy więcej niż kasza manna czy kuskus, dzięki czemu pozytywnie wpływa na pracę układu trawiennego. Pomoże również naszemu sercu dzięki wysokiej zawartości potasu, a fosfor pozytywnie wpłynie na nasze kości i zęby. Kasza Bulgur zawiera też duża dawkę magnezu, tak bardzo potrzebnego w codziennej dziecie i szereg niezbędnych witamin, a do tego jest o wiele mniej kaloryczna od swoich kuzynek, więc jej wprowadzenie do diety może znacznie ułatwić zrzucenie zbędnych kilogramów.

Wprowadzić ja do swojej diety mogą również kobiety w ciąży - kasza Bulgur jest bowiem dobrym źródłem witaminy B9, a więc kwasu foliowego niezbędnego do prawidłowego rozwoju dziecka w łonie matki.

Warto znać specyficzny sposób gotowania kaszy Bulgur - 1 porcję kaszy należy załać 2,5 porcji wrzącej, lekko osolonej wody. Gotować ok. 7 minut bez przykrycia. Następnie garnek należy zdjąć z ognia, przykryć i pozostawić do spęcznienia. Będzie wtedy gotowa by użyć jej w naszych potrawach. Kasza Bulgur świetnie sprawdza się jako zamiennik dla ziemniaków czy kaszy gryczanej, a więc najpopularniejszych u nas dodatków do obiadu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciecierzyca na nowo i na zdrowo

Ciecierzyca to już zapewne przez wielu znany, ale ignorowany produkt. Dzisiejszymi czasy znany chyba tylko z hummusu, który ostatnio stał się bardzo modny. Czym więc jest ciecierzyca?

Ciecierzyca to roślina strączkowa i daje się uprawiać w przydomowym ogródku - i tyle wystarczy nam wiedzieć z biologi. Dietetycy namawiają do jej jedzenia nie bez powodu. Ciecierzyca jest świetnym źródłem białka, a przecież w naszej diecie aż połowa białka powinna być pochodzenia roślinnego! Przypisuje się jej również szereg właściwości zdrowotnych. Według badań obniża ciśnienie krwi, i poziom złego cholesterolu. Zapobiega również zaparciom i wspomaga odchudzanie.

Skoro wiemy już czym jest ciecierzyca, i jakie ma właściwości, warto poznać też jej zastosowanie. Prócz sławnego hummusu ciecierzyca posłużyć może również do przygotowania zupy lub zupy kremu, placków, past, pulpetów, i wielu wielu innych.

Ważne jest aby pamiętać o prawidłowym przygotowaniu ciecierzycy do spożycia -  należy zalać ją wodą i pozo…

Oliwki - pyszny dodatek do dań i sałatek

Oliwki to owoce przez jednych uwielbiane, a przez innych niesłusznie unikane.
Rosnące w klimacie śródziemnomorskim, czyli np. Grecji, rosnące na drzewach niewielkie owoce w krajach swojego pochodzenia są obowiązkowym elementem diety. Mogą różnić się od siebie zależnie od momentu zebrania i obróbki, jednak będą to te same oliwki.

Podobno w zależności od kraju pochodzenia oliwki smakują inaczej, jednak cechują je wszystkie te same zdrowotne właściwości.

Oliwki to przede wszystkim bogate źródło kwasów tłuszczowych (tzw. "Dobry tłuszcz"), wspomagających pracę serca. Są też jednym z produktów o potwierdzonym działaniu, które zapobiegają migrenom. Kwas oleinowy zawarty w oliwkach zmniejsza ryzyko chorób serca i układu krwionośnego, a nawet raka piersi.

Liczne witaminy: wit. z grupy B, witamina A, C czy E to kolejne zalety oliwek, a na tym nie koniec, bo oliwki zawierają też cenne minerały: żelazo, potas czy fosfor.


Jak jeść oliwki?

Tak jak tylko przyjdzie nam do głowy! Oliwki świe…